Snow-Falling-Effect

piątek, 4 marca 2011

Kruche różyczki

Mój mąż jest piekarzem ale zna jak zrobić takie cuda;)
PRZYGOTOWANIE CIASTA:

- 20 dag rozpuszczonego zimnego masła
- 2,5 szkl mąki (pół na pół mąka zwykła i krupczatka)
- 3/4 szkl cukru pudru
- 3 żółtka
- szczypta soli
Ze składników zagniatamy ciasto. Moje wyszło bardzo kruche, już chciałam się poddać ale doczytałam, że można dodać zimnej wody. Tak też zrobiłam i uratowałam ciasto. Wkładamy je na pół godziny do lodówki.
Po wyjęciu wałkujemy cienki placek, z którego szklanką wykrawamy kółka. Układamy jedno na drugim , zwiajmy w luźny rulon, który przekrajamy na pół i w ten sposób otrzymujemy dwa kwiatki. Rozchylamy jego płatki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 20 minut w nagrzanym do 180 st piekarniku. Najlepiej próbowac co chwilkę aby były dopieczone smacznego;)

1 komentarz: