Snow-Falling-Effect

niedziela, 20 stycznia 2013

Drożdżowe Oponki

Dzisiaj widziałam w TV pączki, moja córeczka poprosiła mnie bym zrobiła...więc zrobiłam Oponki Drożdżowe ciasto rozpływa się w ustach...bardzo delikatne.



Drożdżowe Oponki






SKŁADNIKI:

 3,5 szkl. mąki
25 g drożdży Babuni (sprawdzone i piekę na nich od lat)
1 cukier waniliowy
5 łyżek cukru
szczypta soli
3 żółtka
1 łyżka spirytusu bądź rumu (alkohol dodany do oponek nie będzie wchłaniał zbyt dużej ilości oleju)
1 szkl. mleka
10 dag margaryny roztopionej

Przygotować rozczyn:

0,5 szkl ciepłego mleka, pokruszone drożdże i oba cukry, wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce tak na ok 20 min. Gdy rozczyn powiększy swoją objętość, wlać go do miski z mąką, dodać resztę składników (żóltka, sól, spirytus, druga połowa mleka i margaryna i wyrobić ciasto.

 Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok 2 godz. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, krótko zagnieść i rozwałkować na grubość ok 1 cm. Wycinać krążki a w środku zrobić mniejszą dziurkę, tak jak na standardowe oponki. Ja wycinałam pokalem(szklanka do piwa) a mniejszą dziurkę kieliszkiem.
Do rondla wlać olej i smażyć dosłownie chwilkę do uzyskania słomkowego koloru. Po przestygnięciu posypać cukrem pudrem.

Smacznego:)



2 komentarze: