Snow-Falling-Effect

niedziela, 2 października 2011

Jabłecznik Babciny



Ciasto: 400 g mąki tortowej
150 - 200 g cukru pudru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki cukru waniliowego
2 całe jajka
2 żółtka

200 g masła
opcjonalnie: 2 łyżki gęstej śmietany
Wszystkie składniki ciasta zagnieść razem, podzielić na dwie części (w proporcji 2/3 i 1/3) – mniejszą zamrozić, a większą wykleić blachę (moja ma 40 x 25 cm) wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą. Na wyklejone ciasto rozsypać łyżkę bułki tartej (żeby wciągnęła ewentualny sok i nie zrobił się zakalec).
Gdy mamy duże jajka albo dodajemy śmietanę to wtedy dobrze jest dosypać 3 łyżką mąki więcej, żeby ciasto się nie maśliło.

Jabłka:
2 kg jabłek (ja czasem daję więcej)
cukier (1/2 szklanki – 1 szklanki, w zależności od tego jak słodkie są jabłka)
1 łyżka cynamonu
2 łyżki bułki tartej

Jabłka zetrzeć na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Jeśli jabłka mają dużo soku to go odlać, dodać bułkę tartą, cukier i cynamon (można wg uznania, ja próbuję i jak coś mi nie pasuje to dosypuję). Jabłka wyłożyć na ciasto, a na górę zetrzeć resztę zamrożonego ciasta.
Piec ok 40 minut w temp 200 stopni (ja piekę w termoobiegu na 180 stopni)
Jak przestygnie posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz