Snow-Falling-Effect

poniedziałek, 21 maja 2012

Torcik Śmietanowo-Owocowy

Torcik nazywany "Hiszpanem" wypatrzyłam u MARGARYTKI, brałam udział w organizowanym przez nią konkursie;)






Składniki na tortownicę (średnica 26 cm)
1 paczka biszkoptów ( ja używam tych z biedronki)
600 ml śmietany kremówki 30% ja dałam dużą i małą firmy Piątnica
4 galaretki brzoskwiniowe
1 puszka brzoskwiń

Tortownicę wyłożyć pergaminem. Na spodzie poukładać biszkopty.
Rozpuścić dokładnie 2 galaretki w 2 szklankach gorącej wody i ostudzić.
Śmietanę ubić na sztywno , dodać rozpuszczoną zimną galaretkę i ubijać razem jeszcze chwilę (do połączenia śmietany z galaretką). Odstawić na kilka minut, aż masa zacznie gęstnieć. Gęstą masę wyłożyć na biszkopty (bardzo delikatnie i powoli, żeby biszkopty nie podeszły do góry), wyrównać i wstawić do lodówki.  
Rozpuścić 2 pozostałe galaretki w 3 szklankach wody.
Na ściągniętą masę śmietanową wyłożyć pokrojone owoce (ale nie siekać ani nie kroić drobno) i zalać ostudzoną, tężejącą już galaretką. Ja zalałam tylko schłodzoną i zaczęła mi wyciekać dlatego warto poczekać aż bardziej stężeje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz