Snow-Falling-Effect

piątek, 9 marca 2012

POPAPRANIEC

Natchnienie na upieczenie tego ciasto dostałam od koleżanki:)


CIASTO:
8 jaj
1,5 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1/4 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka wiórków kokosowych
1  szklanka maku (suchy)
2 łyżki kakao

Masa:
1/2 litra mleka
2 paczki budyniu śmietankowego z cukrem
1 kostka masła lub margaryny
1/2 szklanki cukru pudru
BĄDŹ gotowa masa karpatkowa  dla pospieszalskich

Polewa czekoladowa:
pół tabliczki czekolady mlecznej
łyżka masła
3-4 łyżki wody

PONCZ:
2 kieliszki likieru amaretto lub jakiś inny alkohol
gorąca woda ok 2 kieliszki

PRZYGOTOWANIE:
 
Białka ubijamy z cukrem. Dodajemy po 1  żółtku,  dodajemy przesianą mąkę
z proszkiem do pieczenia. Później powoli mieszając dodać olej. Ciasto dzielimy na 3 części.
Do jednej dodajemy kakao, do drugiej wiórki kokosowe, a do trzeciej mak.
Kazdą masę wylewamy wg własnego upodobania ja wylałam rzędami:) Można nakładać łyżka poprostu PAPRAĆ:)
Tak przygotowaną masę piec ok 30 min w 180*

MASA BUDYNIOWA:

Przygotować masę budyniową(wg opakowania).  Bądź na mleku ugotować budyń. 1 szkl. mleka wymieszać budyń i dodać do drugiej gotującej się szklanki mleka.  Ostudzony budyń utrzeć z masłem .

POLEWA:
 Rozpuścić w garnku masło, dodać wodę. Wrzucić czekoladę, rozpuścić. Gdyby masła była za gęsta, dodać więcej wody.

JA dzisiaj zamiast czekolady użyłam w tabliczce użyłam czekolady z jajek niespodzianek których moja córka nie zjada:)
Ostudzone ciasto przekrajamy na 2 częsci. Nasączamy ponczem. Smarujemy ok 3/4 masy budyniowej, na masę smarujemy dżem. Przykrywamy drugim plackiem smarujemy pozostała masą, dżemem posypujemy wcześniej namoczonymi w alkoholu rodzynkami polewamy polewą i posypujemy wiórkami:) 
Wstawiamy do lodówki na ok 2 godz;)

BISZKOPT:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz